REGULAMIN
VII Śląskich Dni Medycyny Stanów Nagłych
§1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa prawa i obowiązki uczestników: „VII Śląskich Dni Medycyny Stanów Nagłych” oraz organizatora.
 - „VII Śląskie Dni Medycyny Stanów Nagłych” zwanej w dalszej części dokumentu: „Konferencją”.
 - Głównym organizatorem konferencji jest Polskie Towarzystwo Ratowników Medycznych z siedzibą w Tychach (ul. Magnolii 4, 43-100 Tychy).
 - Konferencja odbędzie się w dniach od 26 września do 28 września 2025 roku w Hotel Stok, ul. Jawornik 52a, 43-460 Wisła.
 - Konferencja odbywa się pod patronatem Prezesa Polskiego Towarzystwa Ratowników Medycznych.
 - Nad częścią naukową Konferencji nadzór pełni Przewodniczący Komitetu Naukowego.
 - Konferencja składa się z części warsztatowej (posiedzenia szkoleniowe) i seminaryjnej (wykłady, sesja plakatowa).
 - Uczestnikiem Konferencji może być Uczestnikiem Konferencji może być osoba wykonująca zawód medyczny lub student kierunku medycznego oraz osoby związane z ratownictwem medycznym.
 - Organizator dopuszcza udział osób towarzyszących.
 - Za udział w Konferencji i posiedzeniach szkoleniowych uczestnikom mogą przysługiwać punkty edukacyjne. O ich liczbie i rodzaju grupy zawodowej, której dotyczą organizator poinformuje komunikatem na stronie internetowej.
 - Każdy uczestnik Konferencji oraz posiedzenia szkoleniowego otrzyma Certyfikat Uczestnictwa.
 - Oficjalnym językiem Konferencji jest język polski.
 
§2 Warunki zgłaszania abstraktów
- Komitet Naukowy przyjmuje propozycje wystąpień w okresie od 1 kwietnia do 15 kwietnia 2025 r.
 - Przesyłane abstrakty powinny dotyczyć następujących tematów:
a) ginekologia,
b) kardioanestezja,
c) neonatologia i pediatria,
d) medycyna taktyczna,
e) chirurgia ogólna (w tym urologia), urazowa (dorośli i dzieci),
f) ostre stany internistyczne,
g) dyspozytor medycznych w systemie PRM. - Abstrakty można zgłaszać wyłączenie poprzez formularz zgłoszeniowy stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu, w terminie do dnia 15 kwietnia 2025 r. Formularz zgłoszeniowy należy przesłać na adres: rada.naukowa@ratmed.org.
 - Organizator nie ogranicza liczby abstraktów, które przesyła zgłaszający.
 - Zgłaszając abstrakt należy poprawnie wpisać imię i nazwisko oraz adres e-mail zgłaszającego – dane te będą służyły do dalszej korespondencji z autorem.
 - Objętość abstraktu nie powinna przekraczać 1 strony, maksymalna liczba znaków to 2500 (1 strona A4 znormalizowaną), z wyłączeniem tytułu i informacji o autorze.
 - Tytuł abstraktu powinien być zwięzły, jasno wskazujący na charakter i zawartość przygotowanych do prezentacji materiałów.
 - Nazwisko autora – podajemy pełne imię (imiona) i nazwiska autora, stopnie naukowe oraz pełne afiliacje.
 - Wszystkie abstrakty będą recenzowane przez członków Komitetu Naukowego Polskiego Towarzystwa Ratowników Medycznych.
 - Informacja o zaakceptowanych abstraktach zostanie przekazana do zgłaszających drogą mailową w terminie do dnia 25 kwietnia 2025 r.
 - Zakwalifikowane prace będą przedstawiane w formie 15 minutowych wystąpień ustnych wraz z prezentacją multimedialną, prezentowanych podczas poszczególnych sesji w trakcie trwania konferencji w dniach 26-28 września 2025 r. w Wiśle w Hotelu Stok.
 - Liczba slajdów zawarta prezentacji multimedialnej musi być skalkulowano do czasu 15 minut prezentacji.
 - Prezentację multimedialną należy przesłać najpóźniej w terminie do dnia 1 września 2025 r. na adres: rada.naukowa@ratmed.org.
 - Rada Naukowa Polskiego Towarzystwa Ratowników Medycznych zastrzega sobie prawo do zwrotu prezentacji celem jej korekty w terminie 3 dni w przypadku stwierdzenia, że zawiera ona treści niedozwolone lub jej długość przekroczy czas przeznaczony na wystąpienie.
 - Autor prezentacji jest zobowiązany do niezwłocznego wprowadzenia stosownych korekt.
 - W przypadku niedotrzymania ww. warunków Rada Naukowa Polskiego Towarzystwa Ratowników Medycznych usunie temat prezentacji z programu konferencji.
 - Od decyzji Komitetu Naukowego w zakresie kwalifikacji prac nie przysługuje odwołanie.
 - Organizator konferencji zapewnia autorowi zaakceptowanego abstraktu bezpłatny dostęp do pokoju dla wykładowców i wystawców w okresie 1 godziny poprzedzającej czas wykładu oraz 1 godziny po wygłoszeniu wykładu. W pokoju dla wykładowców i wystawców organizator zapewnia bezpłatny dostęp do ciepłych i zimnych napojów oraz słodkiej i słonej przekąski.
 - Wygłoszenie prezentacji będzie potwierdzone Certyfikatem z tematem wygłoszonej pracy i jej autorami.
 - Wszystkie informacje związane z abstraktami są dostępne na stronie internetowej pod adresem: https://konferencja-ptrm.pl.
 
§3 Warunki zgłaszania prac do sesji plakatowej
- Komitet Naukowy przyjmuje prace do sesji plakatowej w okresie od 1 kwietnia do 15 września 2025r.
 - Prace do sesji plakatowej powinny dotyczyć następujących tematów:
a) Krajowa Izba Ratowników Medycznych – co powinniśmy wiedzieć?
b) Doskonalenie zawodowe ratowników medycznych – po co i jak?
c) Perspektywy zawodu ratownik medyczny w kontekście studiów II stopnia.
d) życie na krawędzi, czyli granice wytrzymałości psychicznej pracowników zespołów ratownictwa medycznego,
e) ratownictwo medyczne jako służba. Dlaczego, po co i jak? - Warunkiem udziału w sesji plakatowej jest:
a) dokonanie i uiszczenie opłaty za udział w Konferencji,
b) przesłanie formularza zgłoszeniowego pracy do sesji plakatowej,
c) uzyskanie pozytywnej recenzji przesłanego w formularzu zgłoszeniowym streszczenia pracy. - Zgłaszane prace muszą być pracami oryginalnymi.
 - Praca nie może być uprzednio publikowana ani prezentowana na innych konferencjach naukowych.
 - Streszczenie pracy należy przygotować w języku polskim, w formacie .doc. i należy je przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: rada.naukowa@ratmed.org w temacie wpisując:
„Sesja Plakatowa – streszczenie”. - Objętość streszczenia nie powinna przekraczać 1 strony, maksymalna liczba znaków to 2500 (1 strona A4 znormalizowaną), z wyłączeniem tytułu i informacji o autorze.
 - Streszczenie dotyczące plakatu do sesji plakatowej można zgłaszać wyłączenie poprzez formularz zgłoszeniowy stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu, w terminie
do dnia 1 sierpnia 2025 r. - Formularz zgłoszeniowy należy przesłać na adres: rada.naukowa@ratmed.org.
 - Formularz zgłoszeniowy zawiera następujące informacje:
a) tytuł pracy,
b) kategoria tematyczna pracy,
c) autor/autorzy,
d) telefon i e-mail osoby do kontaktu,
e) afiliacja autora/autorów,
f) treść streszczenia,
g) podpisane oświadczenia oraz zgody przez wszystkich autorów pracy. - Przesłanie formularza zgłoszeniowego, o którym mowa w ust. 8 jest równoznaczne z uzyskaniem zgody na prezentację pracy od wszystkich współautorów i kierownika jednostki, z której praca pochodzi.
 - Autor/autorzy prac, w trakcie trwania sesji plakatowej powinni pozostawać przy swoich pracach, tak, aby możliwa była wymiana poglądów i dyskusja miedzy autorami i uczestnikami Konferencji.
 - Autor/autorzy prac ponoszą wyłączną odpowiedzialność za poprawność przesłanego abstraktu.
 - Przesłanie formularza zgłoszeniowego, o którym mowa w ust. 8 jest jednoznaczne z zaakceptowaniem przez autora/autorów prac niniejszego Regulaminu.
 - Ocena streszczeń przez wybranych członków Komitetu Naukowego Konferencji nastąpi do 10 sierpnia 2025 r.
 - Kryteria oceny:
a) treść i wartość merytoryczna,
b) oryginalność,
c) metodyka,
d) sposób prezentacji zagadnienia. - Autor/autorzy, których prace zostaną pozytywnie zrecenzowane przez członków Komitetu Naukowego Konferencji i zakwalifikowane do prezentacji podczas Konferencji, zostaną̨ o tym powiadomieni przez Organizatora drogą elektroniczną (e-mailem), do dnia 15 sierpnia 2025 r.
 - Prace zakwalifikowane do prezentacji na Konferencji muszą zostać dostarczone w terminie do 15 września 2025 r. na adres wskazany w otrzymanym powiadomieniu przyjęcia pracy do prezentacji.
 - Niedostarczenie pracy w terminie o którym mowa w ust. 18 skutkuje usunięciem pracy z sesji plakatowej.
 - Formularze zgłoszeniowe, o którym mowa w ust. 6 przesłane po 1 sierpnia 2025 r. (decyduje data dostarczenia do Polskiego Towarzystwa Ratowników Medycznych) nie będą przyjmowane.
 - Autorzy zakwalifikowanych prac są̨ zobowiązani do przygotowania plakatu w formie multimedialnej – plik graficzny (orientacja pionowa). Według następującej specyfikacji technicznej:
a) format pliku: .jpg bądź .png,
b) pliki muszą być dostarczone w dwóch rozdzielczościach: 3840×2160 px oraz 1920×1080 px. - Nieprzestrzeganie podanych powyżej zasad może pogorszyć wygląd albo uniemożliwić zaprezentowanie plakatu.
 - Ekspozycja prac odbywać się̨ będzie w pierwszym dniu trwania Konferencji, a prac wyróżnionych przez cały czas trwania Konferencji na nośnikach multimedialnych (monitory multimedialne) oraz na stronach internetowych prowadzonych przez Organizatora.
 - Od decyzji Komitetu Naukowego Konferencji w zakresie kwalifikacji i oceny prac nie przysługuje odwołanie.
 - Organizator konferencji zapewnia autorowi zaakceptowanej pracy bezpłatny dostęp do pokoju dla wykładowców i wystawców w okresie 1 godziny poprzedzającej sesję plakatową oraz 1 godziny po zakończeniu sesji plakatowej. W pokoju dla wykładowców i wystawców organizator zapewnia bezpłatny dostęp do ciepłych i zimnych napojów oraz słodkiej i słonej przekąski.
 - Zaprezentowanie pracy podczas sesji plakatowej, która odbędzie się w pierwszym dniu konferencji tj. 26 września 2025 r. będzie potwierdzone Certyfikatem zawierającym temat zaprezentowanej pracy i jej autorów.
 - W trakcie trwania sesji plakatowej przeprowadzony będzie konkurs. Dla autora/autorów trzech najlepszych prac przewidziane są nagrody.
 - Ogłoszenie zwycięzców i wręczenie nagród nastąpi w dniu 26 września 2025 r. podczas Uroczystej Kolacji.
 - Wszystkie informacje związane z sesją plakatową są dostępne na stronie internetowej pod adresem: https://konferencja-ptrm.pl.
 
§4 Rejestracja uczestnictwa w konferencji
- Warunkiem uczestnictwa w Konferencji jest rejestracja uczestnika poprzez formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie internetowej pod adresem: https://konferencja-ptrm.pl, oraz wniesienie opłaty za udział w Konferencji.
 - Rejestracja odbywa się do wyczerpania limitu miejsc określonych przez organizatora.
 - O zakończeniu przyjmowania zgłoszeń organizator poinformuje komunikatem na stronie internetowej konferencji.
 - Warunkiem przyjęcia zgłoszenia uczestnictwa w Konferencji jest uiszczenie opłaty w wysokości określonej w cenniku, na rachunek bankowy Polskiego Towarzystwa Ratowników Medycznych: ING BSK – 70 1050 1399 1000 0090 8121 1089.
 - Wpłaty dokonuje się bezpośrednio przy rejestracji, lecz nie później niż w ciągu 7 dni od jej dokonania. Brak dokonania wpłaty w powyższym terminie skutkować będzie skreśleniem z listy uczestników konferencji.
 - W związku z ograniczoną liczbą miejsc o przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność rejestracji.
 - Wszystkie osoby dokonujące rejestracji, otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, które będzie przesłane e-mailem, na adres podany w formularzu zgłoszeniowym.
 - Organizator zastrzega sobie prawo do wcześniejszego zakończenia rejestracji w przypadku wykorzystania wszystkich dostępnych miejsc przeznaczonych dla uczestników Konferencji.
 - Opłata za udział w konferencji obejmuje:
a) imienny identyfikator,
b) opaska identyfikacyjna,
c) udział w części wykładowej,
d) materiały organizatora,
e) certyfikat,
f) uroczystą kolację w dniu 26 września 2025 r.,
g) obiad w dniu 27 września 2025 r.,
h) przerwę kawową w dniu 27 września 2025 r.,
i) udział w wieczornej zabawie wraz z wyżywieniem w dniu 27 września 2025 r.,
j) przerwę kawową w dniu 28 września 2025 r. - Udział w seminariach szkoleniowych polega dodatkowej odpłatności.
 - Organizator wystawi fakturę na potwierdzenie dokonanych wpłat.
 - Koszt udziału w Konferencji i przejazdu uczestnik pokrywa we własnym zakresie.
 - Podczas trwania Konferencji uczestnik zobowiązany jest do noszenia w widocznym miejscu imiennego identyfikatora. Dodatkowo każdy z uczestników jest zobowiązany do posiadania opaski identyfikacyjnej.
 - W przypadku gdy uczestnik nie będzie posiadał w widocznym miejscu imiennego identyfikatora lub nie będzie posiadał opaski identyfikacyjnej, nie będzie mógł uczestniczyć w programie Konferencji.
 - Organizator zastrzega sobie prawo do wyproszenia uczestnika Konferencji poza miejsce, w którym odbywa się wydarzenie, w przypadku gdy uczestnik nie będzie posiadał w widocznym miejscu imiennego identyfikatora lub nie będzie posiadał opaski identyfikacyjnej.
 
§5 Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych gromadzonych na potrzeby Konferencji jest Polskie Towarzystwo Ratowników Medycznych z siedzibą w Tychach, ul. Magnolii 4, 43-100 Tychy (dalej: „Administrator”). Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych – adres e-mail: ptrm@ratmed.org.
 - Administrator informuje, że:
a) podane dane będą przetwarzane na podstawie Pani/Pana zezwolenia zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) oraz art. 9 ust. 2 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych),
b) dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w Polityce informacyjnej,
c) przysługuje Pani/Panu prawo żądania od Administratora dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
d) przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zezwolenia w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zezwolenia przed jego cofnięciem w szczególności jako fotograficzne lub audiowizualne materiały archiwalne i telewizyjne,
e) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy prawa,
f) dane osobowe pochodzą od osoby, której dane te dotyczą. - Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych uniemożliwiających realizację umowy może skutkować odmową realizacji zamówienia/umowy.
 - Przesłanie formularza zgłoszeniowego, o którym mowa §4 ust. 1 jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu rejestracyjnym na potrzeby realizacji tegorocznej konferencji oraz podobnych wydarzeń organizowanych przez organizatora w kolejnych latach.
 
§6 Bezpieczeństwo epidemiologiczne
- W przypadku wprowadzenia ograniczeń lub stanów epidemii przez organy państwa, organizator wprowadzi dodatkowe zasady postępowania z udziałem osób w Konferencji.
 - Każdy uczestnik, prelegent, gość, personel organizatora Konferencji ma obowiązek przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa epidemiologicznego, w szczególności rygorów epidemiologicznych nałożonych administracyjnie, oraz podczas przebywania w obiekcie poza pokojem hotelowym:
a) ma obowiązek ciągle mieć założoną maseczkę, która zasłania usta i nos,
b) przestrzegać zasad zachowania dystansu społecznego,
c) dezynfekować ręce,
d) zgłosić organizatorowi, każdą sytuację, która może zagrozić bezpieczeństwu epidemiologicznemu. - Każda osoba, która bierze udział w Konferencji, musi poddać się pomiarowi ciepłoty ciała. Pomiary takie będą wykonywane:
a) przed rejestracją na Konferencję,
b) codziennie przed wejściem na sale wykładowe, warsztatowe i seminaryjne. - W przypadku uzyskania wyniku ciepłoty ciała ≥ 37,2 oC, osoba, u której uzyskano taki wynik musi bezzwłocznie opuścić miejsce Konferencję, zachowując przy tym zasady dystansu społecznego.
 - Każda osoba, która bierze udział w Konferencji ma obowiązek wypełnienia przy rejestracji – Karty Epidemiologicznej. Na podstawie udzielonych odpowiedzi, Organizator zastrzega sobie możliwość wykluczenia osoby składającej oświadczenie z udziału w Konferencji.
 - Każda osoba, która zaobserwuje u siebie objawy t.j. wzrost ciepłoty ciała, utrata węchu lub smaku, kaszel, trudności w oddychaniu lub inne mogące sugerować o zarażeniu koronawirusem SARS – CoV – 2, ma obowiązek bezzwłocznego opuszczenia miejsca wydarzenia i zgłoszenia tego faktu telefonicznie Organizatorowi pod podanym w Biurze Konferencji numerem telefonu.
 - W przypadku wprowadzenia epidemiologicznych rygorów administracyjnych, Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość wprowadzania ograniczeń organizacyjnych, o których uczestnicy będą informowani podczas Konferencji.
 - Organizator zastrzega sobie, że wykłady/prelekcje/wystąpienia mogą być prowadzone w trybie on-line.
 - Postępowanie, o którym mowa w § 6 może być modyfikowane przez Organizatora z uwzględnieniem aktualnej sytuacji epidemiologicznej i wydanych zaleceń przez organy publiczne.
 
§7 Rezygnacja z udziału w Konferencji
- Uczestnik może zrezygnować z uczestnictwa w Konferencji w terminie do 14 dni od daty rezerwacji uczestnictwa nie później jednak niż do dnia rozpoczęcia Konferencji.
 - Rezygnacja uczestnika z udziału w Konferencji musi być dokonana w formie pisemnej z wykorzystaniem formularza rezygnacji z konferencji stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
 - W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w Konferencji, o której mowa w ust. 1, Organizator niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty dostarczenia do siedziby organizatora konferencji rezygnacji zwróci wszelkie uiszczone przez Uczestnika opłaty na wskazane przez niego konto bankowe.
 - W przypadku rezygnacji po terminie wskazanym w ust. 1 ale przed dniem 31 maja 2025 roku, organizator zwraca wpłatę za uczestnictwo pomniejszoną o 30% kosztów operacyjnych.
 - Rezygnacja w terminie, o którym mowa w ust. 4 musi być dokonana w formie pisemnej z wykorzystaniem formularza rezygnacji z konferencji stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
 - W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w Konferencji, o której mowa w ust. 4, Organizator niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty dostarczenia do siedziby organizatora konferencji rezygnacji zwróci wszelkie uiszczone przez Uczestnika opłaty na wskazane przez niego konto bankowe.
 - W przypadku rezygnacji po terminie wskazanym w ust. 4 organizator nie dokona zwrotu uiszczonych opłat.
 
§8 Reklamacje
- Wszelkie reklamacje uczestników Konferencji wobec Organizatora powinny być zgłaszane w formie pisemnej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres siedziby Organizatora lub drogą mailową na adres e-mail: ptrm@ratmed.org.
 - Reklamacje uczestników Konferencji mogą być zgłaszane nie później niż w terminie 3 dni od dnia zakończenia Konferencji.
 - Po upływie wyżej określonego terminu żadne reklamacje nie będą rozpatrywane.
 
§9 Wystawcy
- Montaż stoisk wystawienniczych możliwy jest od dnia 25 września 2025 roku od godz. 16:00 do dnia 26 września 2025 roku do godz. 10:00, demontaż zaś może odbywać się w dniu
28 września 2025 roku od godz. 13:00. Demontaż przed zakończeniem konferencji jest zabroniony. - Wystawca zobowiązany jest do zgłoszenia zapotrzebowania na moc przyłącza elektrycznego do Organizatora najpóźniej do dnia 1 września 2025 roku na adres: biuro@konferencja-ptrm.pl. W przeciwnym razie Organizator nie gwarantuje odpowiedniego zapotrzebowania.
 - Do zabudowy i wyposażenia stoisk należy używać wyłącznie materiałów, które są niepalne, trudno zapalne bądź zostały zabezpieczone przed ogniem. Na stoisku należy przechowywać stosowne certyfikaty i zaświadczenia.
 - Budowa stoisk, montaż urządzeń (eksponatów), wszelkich instalacji oraz nośników reklamy powinny być przeprowadzane i zakończone w taki sposób, aby nie stanowiły one zagrożenia dla bezpieczeństwa i porządku publicznego, a w szczególności dla życia i zdrowia osób przebywających na terenie obiektu, w którym organizowana jest konferencja.
 - Prace związane z budową stoiska (np. malowanie, przycinanie, szlifowanie) powinny być ograniczone do minimum i wykonywane wyłącznie na powierzchni własnej Wystawcy. Prowadzenie tych prac wymaga uzgodnień z Biurem Organizatora.
 - Wykonawca stoiska jest zobowiązany do pozostawienia swobodnego dostępu do urządzeń technicznych obiektu, w którym organizowana jest konferencja (np. rozdzielni elektrycznych itp.).
 - Wystawca jest zobowiązany udostępnić pracownikom Biura Organizatora wszystkie pomieszczenia w celu sprawdzenia zabezpieczenia przeciwpożarowego.
 - Każdy Wystawca, jeżeli zachodzi taka konieczność, powinien umożliwić przeprowadzenie przez własne stoisko instalacji stoisk sąsiednich w celu ich podłączenia do urządzeń technicznych.
 - Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w planie zagospodarowania powierzchni wystawienniczej. W takim przypadku Organizator poinformuje Wystawcę, którego zmiana ta dotyczy.
 - Elementy konstrukcyjne, reklamowe i dekoracyjne stoiska oraz eksponatów nie mogą przekraczać przyznanej powierzchni wystawienniczej. W przypadku przekroczenia parametrów przyznanej powierzchni wystawienniczej Organizator może nakazać demontaż elementów lub całości konstrukcji znajdującej się poza obrębem wyznaczonej powierzchni wystawienniczej.
 - Reklama poza stoiskiem jest odpłatna i wymaga zgody Organizatora. Brak zgody spowoduje usunięcie reklam na koszt i ryzyko Wystawcy.
 - Wystawca przed rozpoczęciem konferencji jest zobowiązany do usunięcia ze stoiska i okolicznego terenu pustych opakowań lub odpadów pozostałych po montażu stoiska.
 - Po demontażu Wystawca również zobowiązany jest do przywrócenia zajmowanej powierzchni wystawienniczej do pierwotnego stanu.
 - W przypadku nie wykonania prac porządkowych, o których mowa w ust. 14 i 15 Organizator zleci ich wykonanie na koszt Wystawcy.
 - Wystawca jest zobowiązany, zarówno w okresie konferencji, jak i w okresach montażu i demontażu stoiska, do zabezpieczenia na własny koszt i ryzyko eksponatów, sprzętu i urządzeń przed ewentualnymi szkodami lub ubytkami. Organizatora nie ponosi odpowiedzialności za szkody lub ubytki w mieniu Wystawców, spowodowane przez osoby trzecie albo z winy poszkodowanego.
 - Wystawca ponosi pełną odpowiedzialność finansową za zniszczenia i uszkodzenia mienia obiektu, w którym organizowana jest konferencja, powstałe w wyniku użytkowania (w tym montażu i demontażu) przez Wystawcę powierzchni wystawienniczej.
 - Za sprzęt oraz materiały konferencyjne pozostawione po zakończeniu konferencji – odpowiada Wystawca. Materiały szkoleniowe, pozostawione po konferencji będą niszczone.
 - Wystawcy powinni we własnym zakresie ubezpieczyć się z tytułu odpowiedzialności cywilnej oraz ubezpieczyć swoje mienie znajdujące się na terenie obiektu, w którym organizowana jest konferencja (eksponaty, sprzęt i urządzenia na stoisku, elementy budowy i wyposażenia stoisk, mienie prywatne, pojazdy służbowe, itp.), zarówno na okres konferencji, jak i na okres montażu i demontażu.
 - Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody w mieniu Wystawców spowodowane siłą wyższą, np. pożarem, eksplozją, uderzeniem pioruna, wichurą, zalaniem wodą oraz niezależną od Organizatora przerwą w dostawie wody, prądu lub sieci komputerowej.
 - W przypadku publicznego wykonania albo odtwarzania utworów muzycznych i słowno-muzycznych, Wystawca jest zobowiązany do uzyskania we własnym zakresie zgody organizacji powołanych do zbiorowego zarządzania prawami twórców i do zapłaty na ich rzecz wynagrodzenia (tantiem).
 - Wystawca powinien respektować obowiązujące w zakresie ochrony prawa autorskiego i praw pokrewnych przepisy prawa wspólnotowego Unii Europejskiej i przepisy prawa wewnętrznego Rzeczypospolitej Polskiej.
 - Ze względu na bezpieczeństwo, Wystawcy zobowiązani są do wyłączania zasilania swojego stoiska w energię elektryczną każdorazowo przed opuszczeniem stoiska oraz zastosowania listew przeciwprzepięciowych.
 - Wyznaczone drogi komunikacyjne i ewakuacyjne muszą być zawsze wolne. Zabrania się parkowania na nich pojazdów oraz składowania towarów. Pojazdy i towary pozostawione na tych drogach zostaną usunięte na koszt i ryzyko Wystawcy/wykonawcy stoiska.
 - Zabrania się wyrzucać odpady niebezpieczne dla zdrowia i środowiska (oleje, emulsje, lakiery, odpady medyczne, itp.) razem z innymi odpadami ani odprowadzać do kanalizacji. Wystawcy zobowiązani są do usunięcia tych odpadów we własnym zakresie.
 - Wystawcy ponoszą całkowitą odpowiedzialność za bezpieczeństwo i higienę pracy swoich pracowników, wykonujących obowiązki na terenie obiektu, w którym organizowana jest konferencja, i odpowiadają za wszelkie wypadki wynikłe wskutek braku nadzoru lub zaniedbania wymogów i norm bezpieczeństwa pracy w okresie montażu, eksploatacji
i demontażu ekspozycji. - Przesyłki kurierskie docierające do obiektu, w którym organizowana jest konferencja muszą zostać opisane nazwą konferencji, jej terminem i osobą kontaktową ze strony obiektu, a za ich dostarczenie do określonego miejsca wskazanego przez osobę ze strony obiektu, w którym organizowana jest konferencja, odpowiedzialna jest firma kurierska. Przesyłki nie opisane oraz pozostawione przez kuriera w nie uzgodnionym miejscu nie będą przyjmowane przez obiekt, w którym organizowana jest konferencja.
 - Serwowanie artykułów spożywczych na stoiskach wystawienniczych wymaga uzgodnień z Organizatorem.
 
§10 Postanowienia końcowe
- Uczestnik konferencji zobowiązuje się do przestrzegania regulaminu Hotel Stok, ul. Jawornik 52a, 43-460 Wisła stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.
 - W przypadku zakłócania przyjętych norm zwyczajowych oraz rażącego łamania niniejszego Regulaminu oraz regulaminu obiektu Hotel Stok, ul. Jawornik 52a, 43-460 Wisła stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu, organizator ma prawo do usunięcia Wystawcy lub Uczestnika z terenu Konferencji, również za pomocą służb porządkowych.
 - Uczestnicy ponoszą pełną odpowiedzialność materialną za dokonane przez siebie zniszczenia zarówno na terenie obiektów, w których prowadzone są jakiekolwiek działania związane
z Konferencją, jak również w miejscach zakwaterowania. - Każda osoba zgłaszająca akces do udziału w Konferencji wyraża zgodę na postanowienia niniejszego Regulaminu.
 - Organizator zastrzega sobie prawo – w przypadku zaistnienia okoliczności od niego niezależnych – do odwołania, lub przełożenia terminu Konferencji. W przypadku, gdy Konferencja nie odbędzie się z przyczyn niezależnych od organizatora i na które nie miał on wpływu Uczestnikowi nie przysługuje prawo do odszkodowania lub do zwrotu jakichkolwiek opłat związanych z Uczestnictwem w Konferencji do wysokości kosztów, które poniósł Organizator w związku z przygotowaniem Konferencji.
 - W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu Cywilnego.
 - Wszelkie sprawy sporne Regulaminu będą rozstrzygane przez Sąd właściwy dla siedziby organizatora.
 - Konferencja ma charakter zamknięty i nie stanowi imprezy masowej w rozumieniu Ustawy z dnia 23 marca 2009 roku o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz.U. 2009 nr 62, poz. 504).
 - Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego zamieszczenia na stronie internetowej Konferencji.
 - Organizator ma prawo zmiany postanowień Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w terminie 7 dni od dnia ich zamieszczenia na stronie internetowej Konferencji. Przy czym w odniesieniu do usług będących w toku, zastosowanie ma wersja regulaminu obowiązująca w chwili składania rezerwacji przez uczestnika.
 - Przepisy niniejszego Regulaminu stanowią integralną część Zgłoszenia uczestnictwa w Konferencji i obowiązują wszystkich Uczestników.
 








